Sidor

söndag 1 september 2013

Veckan i kort

Söndag och det regnar = en sur Heidi. Hela dagen kommer gå till att inte göra nånting och det klarar inte mina nerver av :(
Tänker rida bara det skulle hålla upp lite så hästarna torkar, just nu ser man inte varken Pampas eller Nova p.g.a lera. Å våt lera går ju inte direkt att rykta bort..
Fortfarande så är det Nova som beter sig bättre än Pampas! På alla vis, och jag måst säga att jag och Nova konnektar ( finns det ett sånt ord !? ) bättre än på länge!

Jag tror Pampas stressar då det minskar hästar här hela tiden, ni vet det inte det samma som det skall vara. Kontroll freaken är i gång. Först åkte ju ponnin hem, sen Bea och senaste veckan 3 åriga stoet och igår for Belle. Så flocken är inte densamma mera.
Funderade på att flytta ihop Torres och Lalle med Pippi och Jojo. Och småningom även stona med fölen, så att alla skulle gå i den största betes hagen!
På så vis skulle det vara bara en vatten tank och en hage att kolla varje dag.  Den 18.9 åker Spinki till sitt nya hem och ägare, och det betyder att Kazstella blir utan sin mamma :(
Några veckor senare är det Deli och Dramas tur att flytta. Och en del andra förändringar kommer ske här ännu så antar att Pampas får stressa en tid framöver ännu :)

Igår fick vi mycket gjort med hagorna, unghäst hagen är färdig och den lilla reserv hagen är färdig! Tiden för att hagorna skall vara klara börjar endå vara knapp så regniga Söndagar finns det inte tid för! Och på tal om det så lyser solen nu!! BIG SMILE. Kanske jag hinner göra något lite en stund iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar