Sidor

onsdag 25 september 2013

gårdagen

Igår körde jag iväg till stallet raka vägen efter jobbet. Kom till Svartå strax innan kl.18, så hann passligt iväg och rida innan det började skymma. Det blev alltså en terrängrunda med Nova igen och den här gången vågade jag mig på den "farligare" (alltså roligare enligt hästarna) rutten. Rutten där det finns mycket andra hästar på vägen, och andra saker man lätt kan förivra sig över :)
Börjar känna mig allt säkrare på Nova bara efter några gångers regelbundet ridande och det är ju kul! Att man lär känna och rida ihop sig så fort alltså.

Har förresten haft en djävulsk värk i både rygg och rumpa efter de senaste dagarnas intensiva ridande, hahha! Så går det när man lämnar för lång paus mellan ridturerna.

Hälsade och busade med bebéna som blivit så stora!

Och gosade förstås lite med Pampas så han inte skulle känna sig bortglömd. Det var inte så uppskattat dock, hade ju inget godis med mig. Oförskämt!



4 kommentarer:

  1. Oj va kiva att du ridit han mer än planerat! :)/ heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, men nu hinner jag inte dit nå mer eftersom jag har träning både ikväll och imorgon kväll. Men Monica longerar honom imorgon!

      Radera
  2. Pampas fick godis igår efter ridandet :) Men guuud så den hingste trivs att vara smutsig. Först fick jag rykta en god stund. Sen när jag förde ur han tillbaka så tog det inte lång stund så såg han lika ut igen. Tacksamt ryktas liksom ;) Nå han njuter av livet antar jag.
    //Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han e konstig för sålänge han e på bete så rullar han sig dagligen men genast mär han kommer in slutar de. Då e han oftast ren./heidi

      Radera