Sidor

lördag 21 september 2013

jomppa hoppning

Har precis kommit in, jag har hoppat både Pampas och Nova. Jag har testat på bloggaren Tyras tips. el 2 av dom. Kommer testa på alla övningar hon kommer ut med på skoj. Det är roligt att få färdiga övningar ibland när man inte rider för nån tränare :) Så behöver mitt huvud inte alltid hitta på övningar!



Den första med mera bommar på marken var faktist svårare än den andra. Men ingen av dom var svåra på det viset. Enda som jag märkte var att stör man ens lite hästen så landade dom i fel galopp, det var det enda. Jag gjorde så som det skulle göras, man skulle låta hästen sköta jobbet och bara försöka sitta still! Sen hade jag åxå byggt upp dem så att jag kunde hoppa båda övningarna efter varann. Ena serien var på ena långsidan och den andra på andra långsidan, så jag kom in i galopp över bommarna och hoppade räcket bröt av till trav genast efter och styrde till följande långsida som jag kom in i trav och över hindren i galopp, fortsatt i galopp till bommarna igen o.s.v. på det här viset fick jag in en till övning och det var såklart övergångar mellan serierna. Landade vi i fel galopp efter oxern så var det att snabbt korrigera för att sen kunna komma rätt över bommarna!
När jag kommer hem skall jag testa dom 2 andra övningarna som ser ut så här



Men nu åker jag till rivieran och skall fira petris 30 års dag där. Så om inte Linda vill gästblogga här så kommer det bli tyst i en knapp vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar