Sidor

tisdag 10 september 2013

skitigt

Jag hade 2 st härligt smutsiga hästar idag när jag kom hem klockan 17.30. Det tog ju en hel evighet att få dom rena så jag fick longera idag för att alls hinna röra på dom.. Det blir ju mörkt så jävla snabbt nu för tiden så dagen räcker ju inte till. Dom fick båda täcken på så att dom skall vara rena imorgon. Jag är vanligtvis inte lat när det kommer till att borsta men nu då jag inte har tid så får dom ha ett täcke som skydd! Dessutom rider Maria  Pampas imorgon så trevligare för henne att inte stå och borsta en hel evighet först. Petri har lanat ridplan ikväll så den är i absolut topp skick att rida dressyr på imorgon efter regnet!  Jag blev lite sugen på att hoppa nu igen då jag gick på den och kände hur bra det var :) Men det får bli till torsd el fred, imorgon tror jag Petri och Sami kommer börja med sista hagens stolppor så vill vara med och hjälpa till där vad jag kan!
Funderade just på när följande tävling är och det är väl i Billnäs den 30.9? Borde ju nog ta mig dit med Nova! Kan ju inte lämna hoppande på hälft nu när det funkar så bra! Och sen där på följande helg tror jag vi,V-NR har tävlingar om jag inte minns fel ?
Sen måst jag ju hitta en tävling åt Maria och Pampas åxå ! nån liten här i närheten! :)

Blivande dressyr häst :) ??

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jo såklart :) 30.9 är ju en måndag ;)/ Heidi

      Radera
    2. Btw så tänkte jag söka täckena idag redan men det får bli tills imorgon, har haft så mycket idag :) Var nånstans finns alltså butiken? Är det på kungsen alltså?

      Radera
    3. från gågatan vid kungsen så är det 50 meter in på sidogatan. ner mot vattnet./ Heidi

      Radera