Sidor

måndag 30 september 2013

Ny vecka

Sista dagen i September. Så tiden rusar iväg. Idag flyttar Deli och Drama och jag har precis gjort stallkontrakt med 2 nya hästar som flyttar hit i November! Det är 2st holsteiner hästar, en valack och ett sto. Jag presenterar dom närmare sen när dom kommer :)

Lalle har blivit löshoppad idag, vi kom fram till att han kan nog hoppa, fina runda hopp MEN han tycker inte om det och han är inte sammarbetsvillig för 5 öre, han kan vara riktit jävlig om han vill! Vi fick kämpa lääänge före det gick som det skulle. Han är nog mycket hingstig ännu, svårt att koncentrera sig och envis som en åsna. Vi hade t.o.m Jojo med en sväng som dragplåster men inte ens då ville han hoppa.
Vi kommer hoppa honom imorgon igen för vi måst få det att börja löpa bättre, hoppar han inte så här så blir det svårare från ryggen sen åxå.
Jag kräver inte mycket men han måste kunna fara frivilligt till hindren och inte som idag att han smiter undan genast han får tillfälle. På slutet gav han sig och det blev 3 st. fina rundor.



Efteråt tvättade jag hela han och klippte svansen och friserade honom. Så fick han ett nytt täcke på sig ut. Inne i stallet beter han sig jätte fint, inga problem med vattenboxen el att han inte skulle stå stilla.
Nu börjar arbetet och inridningen med honom så jag kommer berätta efterhand hur det går och vad vi gör!
Men en sak är ganska säkert, lätt kommer det inte bli.

här är han inte ännu tvättad

och inte här heller..:)

Nu skulle jag borde gå ut och rida men jag är ännu så arg på Nova att jag har ingen lust. Men jag måst nog bara. Fy den som ger sig..Tror jag börjar med Pampas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar