Sidor

fredag 6 september 2013

fredag kväll..

..Å för en stund sedan hemkommen från jobbet. Ensam är jag med för Petri är åxå duktig och är på jobb :)
Jag var på jobb på dagen idag åxå så Maria har varit snäll och ridit Pampas åt mig. Så jag hade bara Nova att rida då jag kom hem. Eftersom jaa hoppade igår så "måste" båda röra på sig. Pampas som har varit lite bongstyrig senaste tid fick ett ordentligt dressyrpass med Maria medan Nova slapp ut längs med vägarna. Jag kan inte alls gå i skogen med honom nu då det är älgflugor.
Imorgon hinner jag inte rida alls då jag skall jobba på dagen och så har vi kräftskiva/ grillfest med hästfolk på kvällen. Älskar kräftor och kräftskivor!! Nam.
På söndagen hoppas jag må så bra att jag kan rida båda två. El nej jag MÅSTE orka rida båda. Nästa vecka kommer jag stå i DinoDina från Tisd till Fred så det blir mycket mindre ridning då. ( titta gärna in då och säg hej ) Kanske Maria kan ta Pampas igen nån dag ? har önsketankar att Maria skulle villa tävla dressyr med Pampas nåt tag, nån lätt bana bara för att se om han kan konsentrera sig! Skulle vara skit roligt! Maria har tävlat dressyr förrut så hon behöver inte vara så nervös som jag skulle bli :) Eller hur Maria ? :)
Jag är aldrig nervös då jag tävlar hoppning men dressyr skulle jag nog skaka så att domaren skulle utesluta mig :)
På tal om det skall jag söka fram några lätta program som hon kan öva på ;)
Trevlig Fredag kväll till er som har nåt bättre för er än vad jag har :)


2 kommentarer:

  1. Det skall nog ordna sej :) Nog skall vi ta oss igenom nån dressyr tävling. Jag kan rida honom i veckan några dagar nog medan du jobbar. Hinner bra då jag är ledig ju ännu denna månad. Jojo bygger jag ändå bara upp konditionen på nu efter sommar semestern hennes, så det tar ej länge med henne.

    Jag rider både Jojo och Pampas före festen ikväll om mina sjuka muskler klarar det.

    Skall bli kul med fest Heidi!!!!

    //Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yei tackar . Ses ikväll :) /heidi

      Radera