Sidor

söndag 29 september 2013

förbannade häst

Jag skulle kunna grilla Nova på vår kokko som vi har här ute på gården just nu! Nån som vill ha hästkött?Att han ork ställa till med fans tyg. Jag pratar om tävlingarna som var idag alltså. Han var enda från början till slut helt hopplös, på uppvärmningen kunde han inte ens galoppera rätt utan korsade hela tiden, sen skulle han inte in på banan och väl där inne gick han ingenstans, han bara stegra stegra och stegra. Det dumma med den hästen är att han är så pass klok att han vet att jag inget kan göra när han stegrar. Så då gör han det för att komma undan. Jag vet inte vad det är med Billnäs för han bråkar alltid där. Kan det bero på att vi tränat så mycket där, och det är nästan som hemma plan?

Hemma slängde jag genast sadeln på och red ner till ridplan, hoppade flera hinder om och om igen och där var det inga problem. Ännu efter det pinade jag honom i dressyr, han gick t.o.m så bra att vi gjorde nästan galopp piruett. Det var faktist inte långt ifrån!

Resultatet var en genom svettig häst som fick en dusch och fick bli inne och stå.( Det är det värsta Nova vet att hamna stå inne ensam).

Nästa helg hoppas jag han har en bättre dag.





2 kommentarer:

  1. äsch då... konstigt att han kan totaländra sitt sätt så där från dag till dag! hoppas det går bättre nästa helg då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo jag hoppas åxå att det här var en en gång grej för så här illa har han aldrig betett sig.

      Radera