Sidor

fredag 27 september 2013

Tillbaka till arbetet

Efter en härlig semester är det alltid dubbelt mera jobb när man kommer hem. Även fast Monica sköter allt jätte bra medan vi är borta så finns det endå mycket som hon inte kan göra som blir ogjort.. Tack Monica för all hjälp åter igen! Tack till Maria och Linda som hjälpt till att motionera pojkarna mina. Kan ni tänka er vad detta är värt för mig? Tänk er att kunna åka iväg och inte behöva bry sig om vad som händer här hemma, tänk er att ha nån man kan lite på så att man kan släppa allt och veta att djuren endå har det bra! Det är LYX när man har en gård med djur.






Som bilderna visar så har jag haft det riktit bra, vi har på 5 dagar hunnit besöka Monaco, St.Tropez och Nice. JÄTTE fina platser, rekommenderar!!!Vi fick se hur dom RIKA mänskorna lever och har det, och jag kan säga att man känner sig ganska utanför där..iallafall i Monaco :)

Nu har jag redan träningsvärk i ryggen efter att bara varit borta från hästryggen i 5 dagar. Hoppade andra delen av Tyras träningar som jag sa jag skulle göra när jag kommit hem. Att jag inte ridit dom på 5 dagar och endå kan hoppa upp och fortsätta där jag lämnade betyder bara en sak. Dom har blivit väl motionerade medan jag varit borta. Igen en gång LYX!! Pampas gjorde övningarna som en klocka. Det var nästan löjligt enkelt och han tyckte det var skit kul!!
Nova gick inte riktit som en klocka dom första hoppen men efter 2 test varv funkade även han! :)
Jag har ju tävlingar med Nova på Söndagen så det blev bara låga höjder idag.

Imorgon är det Jojos tur att hoppa övningarna! Det är förresten ett roligt kapitel med den hästen, skall göra ett inlägg om henne kanske imorgon om jag har tid. Hon är så bra ex på hur en häst är när den trivs :)


1 kommentar:

  1. Vi lever i ett stall fyllt med LYX Heidi :))
    /Maria L-A

    SvaraRadera