Sidor

onsdag 31 juli 2013

jobb & nöje i ett

Nova fick följa med mig på jobb idag, el rättare sagt nu på kvällen på min kvällstur. Det tar bara några timmar så det är inte så lång tid för honom att vänta. Jag red genast då jag kom fram, först började jag i manegen med några hinder, det gick bra så iddes inte skurra på där nå mer än nödvändigt. Så jag gick ut och red på ute banan. Han var riktit duktig, red bara ca 40 min och sen fick han gå i en box och vänta medan jag plockade in stallets hästar och matade dom.
Han måste trivats jätte bra där för han skulle inte med mig hem. Jag lastade honom men han kom lika snabbt ut tillbaka, så har han inte gjort på jag vet inte när. Blev lite arg och fick bråka med honom lite före vi sen gick in pånytt!
Funderar på att fara om en vecka med honom på tävlingar nu när han hoppat så bra. En liten klass bara för säkerhets skull..
Och så funderade jag  på att ta med Pampas en gång till jobbet åxå, men jag vet inte, han trivs ju inte i andra stall än hemma :(
Nova skall iallafall med en gång till!



2 kommentarer:

  1. Kanske du inte skall tävla i allt för låg klass med honom, om det är då han börjar bråka för att han tycker det är för tråkigt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa vet du skulle man veta med honom :) jag tänkte kanske prova 80 cm nu då det är första tävlingen i år!

      Radera