Sidor

måndag 22 juli 2013

dag 2

På grund av stormen red vi innomhus idag, lite synd för det blev inga bilder igen när det är dåligt ljus! Några filmer blev bra så man ser nånting. Kan sätta ut dom imorgon när jag har mera tid.
Idag var Nova mycket starkare, jag tror det är för att vi var i manegen, han blir alltid värre inne när det är mindre utrymme! Men han betedde sig endå bra och hoppade snällt, kanske inte lika stiligt som igår men det berodde nog på att han var stark.
Han gör så att före hindret tar han tag i bettet och börjar skaka/vifta på huvudet, då blir allt i obalans och det blir svårt att komma rätt fram till hindret.
Det blev bättre mot slutet av timmen nog, jag fick bara det rådet att klämma om med benen och hålla stadig hand stilla och inte ge något efter fast han viftar och drar. Sanna sa att när han fattar att det är bättre att jag bestämmer än han så ger han nog efter :)
Vi började igen med att få hästen inkortad genast efter hindrena, vi började med att komma in i trav över låga hinder i lättsits och sen höjdes dom sakta så vi gjorde allt i galopp.Vi jobbade även att öka farten fram till trippel hinder och oxrar samt korta dom till rättuppståenden, alltså tempoväxlingar och till sist hoppade vi en kort bana. Imoron blir det mera specialhinder och längre banor! Hoppas vi är ute och att Nova kan hålla sig i skinnet ännu en dag.
Jag lämnade Nova kvar i stallet över natten där träningarna hålls, så blir det inte så mycket av och ann åkas för honom. Det här är första natten Nova nånsin är borta hemmifrån. :(  Hoppas han tar det bättre än vad Pampas gör när jag lämnar honom :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar