Sidor

fredag 12 juli 2013

jag ser rött

Nej nu tammefan går det för långt! Folk är så satans fräcka, ursäkta nu mina ordval. Jag ser uppifrån huset att det stannar en bil vid betena jag inte känner igen, dom går ut och står precis vid fölens hage, lockar dom till sig OCH går in i hagen!!! Va fan har folk i huvudet. Man går väl fan inte in i en hage med främmande hästar. På en annans gård utan att fråga om det är ok!!??
1.  föl lär man att dom att INTE ska gå närä bandet. Och så gör dom här mänskorna precis allt för att locka dom dit?
2. om dom sku gått in i Novas hage? vad sku då kunnat hända?
3. Vuxna mänskor som sen ännu påstår sig vara vana med djur. Då om nånsin fattar man väl att man inte rör andras djur utan lov.
Och det värsta av allt, när jag bad dom gå bort därifrån börja dom kina imot????????????????????? Skall man måsta sätta upp skyltar med förbjudet att klappa djuren el gå in i hagen!!!??????????
Hur enkel får man vara!!!!!!????????GGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När jag nu har det på tal så förra sommaren råkade jag ut för en tant som matade hästarna varje gång hon gick förbi..tills jag såg det och sa till. Hon fattade inte alls vad skadan var. Jag gemförde då med att mata en främmande hund, tänk om hunden/hästen är allergisk för det du matar i den??!! JAAA det tänkte hon ju inte på...nej men därför just rör el matar man inte okända djur. Du vet aldrig vad som kan hända.

I det här fallet, tänk om mamman till fölet vore aggressivt mot allt som har med sitt föl och göra och attakerar. Då skulle säkert jag få felet ifall dom skulle skadat sig.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du gick dit o vrålade till för det har ju ryktas om att det stjäls hästar i Sverige av vad dom tror e italienare så det finns kanske orsak att kolla upp saker !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag sa nog till på skarpen, strängt men sakligt! Det här var nog inga tjuvar, det var mamma, pappa med 2 vuxna döttrar, finnar/finlandssvenskar. å Pappan var den "dummaste " av dom alla och stod och jäbba emot medan flickorna förstod att gå mot bilen. Frun stod och hörde på och vågade inte säga någo.

      Radera
  2. Att int folk kan tänka ordentligt!

    SvaraRadera