Sidor

torsdag 4 juli 2013

Lite om det ena och det andra

Det blir sena kvällar varje dag nu..tur att det är länge ljust så känns det inte som så sent. Kom hem från stallet idag klockan 22.30. Ha! lite roligt på ett vis att jag säger att jag kommer hem från stallet när man har stallet hemma. Ja men från Klarvik menar jag ju då,där Lalle står. Det är fortfarande mycket skötas fast han nu får gå ute på dagarna. Det skall endå putsas på såret, matas, städa box och motionera honom 2 gånger per dag. Imorgon tänker jag ringa veterinären igen och höra om man kan göra något mer än jag gör för att få ner svullnaden, Christina konstaterade när hon grävde i såret idag att det är fullt med gammalt blod som inte låssnar. Därför går inte svullnaden säkert ner heller. Hur blodet kunnat bli dit inne förstår jag inte riktit eftersom det varit öppet sår...men är ju ingen veterinär heller :)

Hade med mig en av Novas gamla sadlar i dag för att prova den på Lalle, den passade annors helt ok men den är lite för stor i sitsen, men den satt bra på när jag longerade! Han har vad jag vet haft sadel på sig ett par el tre gånger tidigare. Han har aldrig blivit longerad med sadel på men nog ledd! Han reagerade inget på det jag gjorde idag! Han är verkligen jätte lugn och trevlig! Nu kommer han emot mig i hagen när jag söker in honom :) och han bryter från trav till skritt på kommando! Framsteg hela tiden!






















Nu när jag ser på bilden så ser inte sadeln alls ut att vara allt för lång??!! hmm... El ser den?

Från en sak till en annan, jag har tagit in Mimmi kaninen IGEN och börjat med ny kur åt henne. Snuvan har kommit tillbaka :(  Blir det inte bra nu efter den här kuren får jag åka iväg till en mottagning med henne! Hon äter bra och är pigg men näsan rinner! :(


Min egen skötar bänk!
Idag har jag varit iväg och köpt hagmaterial för 300€!!!!!!!!! Svider nog lite kan jag säga. Men måst man så måst man! Vi skall förnya stolppor och band i vinter hagorna plus att jag skall laga mera betes hagor! Måst ju ha en hage åt Lalle tills han kommer hem!
Monica har ridit Pampas åt mig idag eftersom jag inte hunnit. och Nova blev oriden...inte alls bra för imorgon skall jag iväg och hoppa med honom! ÄNTLIGEN!!!! Men vad göra när timmarna inte räcker till på dygnet!, så blir det såhär ibland.

3 kommentarer:

  1. Äsch att Mimmis snuva inte ger med sig :-( stackars liten! / Cassu

    SvaraRadera
  2. Sadeln ser nog inte för lång ut! Trevligt med långt inlägg! Känner som du, att dygnet har för lite timmar! / jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra tack för att du sa till om sadeln! känns bra att höra andras åsikter! / Heidi

      Radera