Sidor

fredag 19 juli 2013

Duktiga Pampas

Jag har varit idag på morgonen iväg med Pampas till Grann stallet och lånat deras ridplan. Ville hoppa en bana på 1.10cm med honom och då tycker jag min ridplan blir för liten när vi gör det första gången! Sen då vi har mera rutin på en 1.10 bana så går det bra att hoppa hemma. Det är alltså bara storleken på plan som gör att jag inte hoppar så stora hinder hemma, dels för att jag inte kan ha lika hög fart till hindret och dels för att det blir mycket branta svängar och onödigt att utsätta Pampas för sånt. Han vrickar ju sig lätt el försträcker nått. Det var alltså första gången vi hoppade en hel bana ihop med så här höga hinder, tidigare har vi tagit 2-3 hinder som max! Å gissa om det inte gick helt super??!!!, han är helt otrolig nuförtiden min Pampas. Han var lika ivrig som på 1m hinder och fast vi 2 gånger hoppa av lite för tidigt så var det heller inga problem, han bara flög över dom!
Tror ni inte att det regnade just när vi red? Lite komiskt tillika, först gnäller jag - att var är regnet- och sen när det kommer så säger jag att nå voi *pip* måst det regna just nu! :)
Det var säkert enda skuren på hela dagen skall ni få se, och i Svartå har det ju såklart inte regnat!!!!
Tyvärr blev det varken film el bilder p.g.a regnet för Monica lämnade telefonen i bilen.. Men en annan gång! Skall nog åka iväg snart igen och öva så vi kanske kan tävla i höst en 1.10 bana :)

Nu skall jag gå ut och rida Nova, det blir terrängen idag. På Sönd,Månd och Tisd skall jag på hoppkurs med honom! Mer om det sen.
Å ikväll skall jag ännu rida en tredje häst :) ingen från det här stallet och egentligen ingen häst heller :) Skall bli roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar