Sidor

tisdag 2 juli 2013

veckan som gått

Det har varit minst sagt en häktisk vecka. Eller iallafall från slutet av veckan. Idag vaknade jag med dunkande hjärta när klockan ringde å visste inte varför den ringde. Men jag sku ju på jobb slog de mig ganska snabbt sen. Jag har haft så mycket att hålla reda på så mitt huvud sa upp sig under natten tror jag :) Igår hamnade vi med Christina öppna Lalles sår igen ! Det va mindre trevlig process. Men vi lyckades och nu ha svullnaden redan lagt sig. Jag har nu longerat honom så att det som stockat inne dit i grejorna ska komma ut. De är bra så då får vi lite skolning tillika. Han måst lära sig lyssna till min röst. Han har varit jätte duktig medan vi tvättat å grävt honom mellan benen. Även fast man märker att han börja bli lite trött på det.

Deli har ju fölat som jag skrev om tidigare. Fölet heter Good as Gold och kallas Drama. Allt gick jätte bra med den fölningen åxå.

Good as Gold  "Drama"


Jag har fått 3 st förfrågningar på betäckning nu under den gångna veckan. Varför är folk så sent ute ? En till Nova som jag måste säga nej, för han betäcker inte i år mera och 2 till Pampas. Ena var 170 hög så sa att jag vet inte om det lyckas.. å så en ponni som kommer nåttag beroende på brunsterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar