Sidor

söndag 21 juli 2013

Sannas träning dag 1

Skriver kort nu bara för klockan blir mycket och jag skall på jobb imorgon. Nova skötte sig exemplariskt! Han hoppade allt och bråkade inte en gång. Innan jag ens hann upp på ryggen så gick min tygel sönder ?? å dom är nya! Kommer skicka dom tillbaka och be att få nya! Jag fick lånat ett par av Nina men dom var ju full size så allt för långa, jag fick rida och hålla i endan för att dom inte skulle fastna under sadeln! Trots det här gick det att hoppa nog, jag gillade hennes övningar men hade lite svårt att hänga med när det gick på finska  :(  jag fick fråga Maria va hon sa alltid emellanåt :) Det var mycket övning med sitsen och att du inte stör hästen när du kommer till hindret, samt övergångar före och efter hindren!

Nova hoppade så bra att Sanna blev riktit imponerad av honom, hon sa att han hoppar så runt och fint! :) Och när jag berättade åt henne att han en dag är bra och andra kan han stärva helt så sa hon bara att, jaha typiskt hingstbetende. :) Tröstande på ett vis att han är normal, men inte trevligt såklart..
Imorgon igen, blir roligt att se vad vi skall hoppa då. Och om Nova är lika duktig imorgon som idag!
Imorgon blir det mera bilder och kanske lite film.! Maria fotade idag men bilderna blev så mörka så ingen ide att lägga upp dom här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar