Sidor

måndag 15 juli 2013

betes släpp...igen

Idag var det då Deli och Dramas tur att få gå ut på bete med dom andra. ( Ellu, Spinki,Elli och Stella)
Det gick fint, lite springas och fölen skrek lite när dom inte riktit visste vad som hände men inga elakheter. Spinki visade genast åt Deli att hon är pomo i den här hagen och eftersom Deli inte kunde bry sig mindre så var det uppklarat rätt så fort.
Jag hade inte telefonen med mig så kunde inte fota men jag lånar några bilder av Bella som äger Drama :)

Deli och Drama

Deli med alla fölen

Spinki och Stella

Drama

Å så lilla Elli
Ellu är för gammal för att orka springa el bry sig så hon var inte alls med i rumban, stackars lilla Elli fick fara med på egen hand. Hon sprang mellan Ellu och dom andra hela tiden, hon visste inte stackarn hur hon skall göra när mamma var på ett ställe och dom andra på ett annat.
Om ni kollar på dom 2 sista bilderna på Drama och Elli så ser ni skillnad på fullblods föl och halvblodföl ganska tydligt! Då syftar jag på kropps och ben byggnaden!

Senare när allt lugnat sig red jag Pampas på ridplan. Han påminde mig igen om vad roligt det var att rida "dressyr" :)
Vi hade publik hela tiden, Elli och Stella stod som förstenade och kollade in oss, borde ha fotat när dom stod där, det var så sött att jag tappa konsentrationen hela tiden när jag bara titta på dom :) Fölens betes hage är alltså precis bredvid ridplanen så dom slipper väldigt nära ridplans staketet.
Nästa gång skall jag ta ett foto så ni åxå får se hur söta dom är.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar