Sidor

måndag 8 juli 2013

Pampas och Kazanova som en häst

Jag skulle ha en alldeles super hingst om jag fick blanda lite av Pampas och lite av Nova! Dom två som en vore 100 poängare!
Jag skulle villa ha Pampas huvud, lynne, troghet och Novas utseende, färg och storlek.
Så sku jag lämna bort Pampas stressande över andra hästar, och ta lite av Novas lugnhet där i det fallet.
Skrattade just åt Nova då jag flyttat honom till fölens gamla bete, som är lite på sidan om så i vissa fall ser han inga andra hästar där han är nu. Men han har ingen nöd, han klarar sig bra där :) medan Pampas igen skulle springa sig helt svettig om jag satt han dit. Så bort med Pampas stenkoll läge och in med Novas coolhet!
Så skulle jag ta Novas hoppförmåga och Pampas mod på hinder, Novas galopp och Pampas trav!
Man kan ju alltid drömma...jag har redan ägt min drömhingst så kan ju inte få en till :(

Bilderna är från Piia Pantsus träningar och är fotade av Naomi D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar