Sidor

tisdag 16 juli 2013

Idag

På morgonen var Monica ut me Ellu och Elli igen, jag var ut och gå med Stålle samtidigt och kollade betena så jag fick lite på film när dom kom tillbaka. Det är med telefon filmat så det är suddigt o oskarpt plus att jag stod i skuggan så det tappa lite skarpan av ljuset. Men ni ser hur fint Elli går bredvid!


Det blåste ju alldeles hämst idag och det gillar inte Stålle, så jag fick bärä honom i en kass så han fick vindskydd :) Han tycker annors med att det är roligt att vara inne i saker, som pafflådor, kassar,skåp o.s.v





På dagen var jag till Lalle, tog in honom och spolade såret plus benen, han var full av blod som har droppat från såret. Han har nog ändrat lite hela hästen, han är nästan helt tam nu, man får lätt fast honom på betet, han kommer ännu åxå till mig när man ropar! å det är inga problem med tvättande nu heller fast vi haft lite paus med det. Dom 2 veckor som han var borta från betet gjorde nog susen! I början av Augusti hade jag tänkt mig ta hem honom, före det skall han ännu avmaskas en gång och nästa vecka kommer smeden och fixar hovarna!

På eftermiddagen körde vi iväg till Ingå för att söka spån! hela projektet att lasta på spånet tills vi var hemma igen och hade det av kippat här tog ca 4 timmar!!!! Några lass till spån så har jag så det räcker över vintern. Vill alltid ha allt sånt här fixat förrän hösten så man inte behöv sen i skit väder stå och hålla på med extra arbete. Skitlavan blev nyligen åxå tömd, har ju inte kunnat tömma den då Deli varit inne och det måsta mockas dagligen. Nu då den är tom skall det lagas om lite på den så att den blir hållbarare. Allt skit och piss fräter ordagrant sönder den! Det är så jäkla starkt det där pisset.




Imorgon är det arbetsdag och sen skall jag kanske få håret färgat och klippt. Beror på Monica om det passar henne. Det är super att ha Monica som är frissa till yrket så behöver jag inte köra till nån salong. För det är besvärligt och då skulle jag nog aldrig klippa håret och antagligen färga det själv hemma! Äkta bond- gumma som man blivit :)

5 kommentarer:

  1. Måst säga att de e roligt att du uppdaterar så ofta, och de e kiva att varje dag få läsa något på din blogg :) katten är faktist cool :D haha
    h.ia

    SvaraRadera