Sidor

lördag 29 mars 2014

Sälja!?

Kommer sätta ut en annons på Lalle inom kort, jag vill lite se om det finns intresse för honom, för att sen kunna göra ett beslut vilken häst av mina som lämnar stallet till hösten. Det jag funderar på är priset, funderade först om jag skulle sätta prislöst så man får ge ett bud, det viktigaste är ju att han kommer till ett bra hem. Jag vill såklart få tillbaka det jag lagt ut på honom så inte ger jag bort honom men skulle villa höra vad folk kan betala!
Fast jag haft honom en kort tid bara så kommer jag vara väldigt viktig med vad det är för nån som köper honom, han skall inte komma i fel händer efter allt jobb jag gjort med honom.
och dessutom måste han komma till någon som kan vidare utbilda honom så det begränsar ju köpare aningen..

Skulle jag inte ha mina två föl skulle jag hålla honom, han kom lite i dålig tidpunkt kan man säga, jag kan inte ha 5 hästar, det tar för mycket tid! Enda minuset jag kan se med Lalle är att han är ponni storlek, lite för liten t.o.m åt mig. Men åt en flicka el pojke som får tävla ponni skulle han vara perfekt.
Vill man bara ha en hobby häst så har ju hans storlek inte så stor betydelse.

Alla ni som läser här får gärna tipsa om Lalle till era bekanta om ni känner någon som skulle vara bra kandidat!


5 kommentarer:

  1. Om jag sku vara du så sku ja sätta ett pris på honom.. annors tar alla sånadä "onödiga" typer kontakt. Och det e ju oftast så att om man kan betala för en häst så har man troligtvis ekonomiskt möjlighet att sköta den också! :) ja tror att du LÄTT kan få 1000€ för honom! :) //I.S

    SvaraRadera
  2. jo får jag inte tusen euro för han så blir han nog här :) en ettåring kostar mer än så :) Men det e dåliga tider och man får inte det som hästarna kanske är värda egentligen, det vet jag men skänker inte bort han förde. Skall ha minst det jag satt ut på honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var därför jag skrev LÄTT :) och så tog jag också dagens marknad i beaktande, som tyvärr e som den är :/ Å jo att skänka bort honom sku ju vara rena galenskapet! ;) och desto mer du lär honom, desto mer blir han ju värd i pengar! //I.S

      Radera
  3. Haha jaa sätter du tusen euro på honom så hämtar jag hem honom imorgon, skämt åsido men helt seriöst så skänk inte bort honom för ingenting vänta hellre lite längre på den rätta köparen ifall du har möjlighet att ha honom kvar en tid. Minna sålde jag som 5 åring till en distansryttare och då fick jag helt ok pris för henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALIA! Om du vet nån som söker häst och du kan hitta ett bra hem så säljer jag han nog billigt! Problemet är just det att jag har inte riktit plats till hösten, så skall han säljas skall det före hästarna kommer in från betet, är han inte såld då så blir han säkert här över vintern.Jag kan åxå tänka mig låna ut han på foder!

      Radera