Sidor

måndag 17 mars 2014

Im back

Nova har fått tillbaka sina fram skor, jag konstaterade redan på Lördagen att han nog inte har några större fel. Han har hållit på och härjat hela helgen för sig själv i hagen. Idag tog jag ner honom till ridplan för att se hur han rör sig efter att skorna kom på, tänker vänta med att rida ännu några dagar för att kolla hur han reagerar med skorna på!
Han har iallafalla energi för 10 hästar tillsammans. och kommer nog longera honom före jag sätter mig upp!





Pampas passade jag på att rida på åkern nu när där är snö igen, om man nu skall hitta något bra med snön som kom så är det väl det att åkern är super!!
Tränade galopp om byten på rakt spår igen! Det börjar ta sig, han blir lite uppe i varv av det och att byta till vänster från höger är lättare än andra vägen. Men jag skall jobba på det nu så länge åkern är frusen!

Lalle har vilat Lörd och Sönd och idag var han så energi full igen att det är inte är klokt! Jag longerade, även han på åkern.! Helt härligt när det finns en åker till användning! Jag över driver inte om jag säger att han trava och galopperade i en halv timme helt o- kontrollerat förrän jag till sist fick han och sänka huvudet och lyssna på mina kommandon! Jag lät han springa och bocka. Lika bra han tar ut sig så är han kanske lugnare imorgon.?! Men visst var han ju fin att se på ! Den där traven alltså! 




det här är en häst som använder sin bakdel

såhär travade han omkring i en hel evighet

Här ser ni när han lugnat sig och börjar jobba

 här lyssnar han bra och jag avslutar det för idag



Pippi och Cassu var på åkern samtidigt och Lalles energi smittade av sig på Pippi :). Pippi har stått sedan Fredag p.g.a lös sko. Även om det är en gammal häst så finns det så mycket krut i den tanten att Cassu fick nog jobba idag ! Å samma här, fin trav kom det fram här när hon slappnade av!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar