Sidor

söndag 9 mars 2014

Dino & Linda

Linda besökte oss igår kväll. Hon kom passlit när vi skulle äta vår fest måltid :) tänk att hon råka komma just till middagen :) Haha nej nej hon kom egentligen för att se på Dino. Hon är ju faktist Dinos "gudmor"
Hon fick jätte fina bilder på honom. Å det slog mig att bara naturen blir vackrare runt om kring oss så skall hon komma och fota mig och hästarna!





Igår då jag var på mässan så slog det mig när jag hälsade på Jessica A. att jag nog kommer be henne hoppa Nova lite igen och tävla han OM han blir normal med hoppande igen! Hon känner ju honom från tidigare då han ännu hoppade och dom passar bra ihop! Det blir inte ens att börja från noll utan dom kan bara fortsätta där dom slutade!...HOPPAS...
Därför för att jag har bestämt mig för att inte i år heller ta någon licens. Det här p.g.a att jag har ingen aning hur Nova är, har han ändrat sig el inte? och för det andra så kan inte Jojo tävlas förrän på sena hösten. Så jag har på känn att det bara blir att fara på klubb tävlingar iallfall. För Pampas och Lalle räcker det bra med klubbtävlingar, Lalle kan ju bara hoppa låga klasser och Pampas tar jag som det kommer el som det känns just då. Jojo igen är ju helt ny för mig så börjar försiktit där med. Å det finns ju klubb tävlingar med högre klasser så nog skall det räcka för oss.

Blir det dressyr tävlingar så håller jag mig åxå på klubb nivå, till det börjar jag inte skaffa licens för :)
Men som sagt, blir Nova bra så kan Jessica ta honom några tävlingar i så fall och så satsar jag nästa år på licens i stället.

Som första tävling i år blir antingen i Billnäs den 29.3 eller i Broby den 6.4.
V-NR har bättre klasser, el såna som skulle passa oss bättre. Lalle får gå bom klassen och Nova kanske 80 cm. Pampas igen skulle kunna hoppa 90 cm  men jag kan inte ta med alla, jag hinner inte hem och byta häst mellan klasserna. Så får se vem som blir hemma, Nova el Pampas. Skulle dom kunna åka ihop skulle det ju inte vara några problem.
Kanske jag tar Pampas till Billnäs och hoppar 90-100cm klassen? Måst se hur mycket jag hinner hoppa här hemma före.

Det är synd att inte Broby tävlingen är före Billnäs, det skulle ha varit bättre med lägre klasserna först och sen nästa vecka ta en klass högre. Nu blir det lixom andra vägen. Sen har Hangö tävlingar den 27.4. Dit tar jag Lalle och Nova om jag vågar lasta dom samtidigt. Om inte ser jag vem av dom som behöver det mera.

Jessica Aminoff och Kazanova i Ypäjä unghäst klassen 105 cm.

1 kommentar:

  1. Spännande spännande. Roligt att du tycker V-NR har bra klasser, försöker komma med nya idéer och möta allas önskemål i mån av möjlighet. Bomklassen är ju faktiskt passande och tillräckligt spännande för vilken unghäst som helst.
    Vad roligt att J.A får komma upp på Nova, tycker dom passade bra ihop och bilderna på dem blev (blir) så otroligt fina. Han är en fin häst, och väldigt krävande ;)
    Jessi

    SvaraRadera