Sidor

onsdag 19 mars 2014

Dagens och planer



Idag red jag Nova en kort sväng längs med vägen. Red i alla gångarter och han e helt normal. Nu blir det att ta igen i ridningen då vi missat en hel vecka. Inte skulle de annars vara nån nöd men skall jag klara av att fara på en tävling om några veckor så får vi nog växla upp lite.

Jag har precis varit ut me pampas i terrängen i sällskap av monica. Å fy va det blåser kallt, mitt i allt när vi var halvvägs fick jag hicka. Och den gav sig int. Var tvungen rida i lätt sits för att undvika att få sting. Tror det berodde på kylan, när jag kom in så försvann den genast. :)

Vi har utanför stallet ett ryktställe, en lång stock där man kan binda fast hästarna. Igår såg jag några tussilagon där som försökte ta sig upp från marken. Jag hoppas dom klarar sig när det inatt är lovat minus 13 grader. Sen efter inatt skall det som tur bli varmare.




Dessutom har vi planerat in till nästa vecka en massa saker vi skall göra med hästarna så det måst bli varmare ! Vi ska åka iväg me Ellu och Lalle till galopp banan i början av nästa vecka, bara för att Lalle skall få fara ut och åka transport. Ellu kommer med som sällskap. Sen skall även små flickorna last tränas och beror på hur det går kanske åka en kort sväng. 
Senare i samma vecka skall Lalle iväg till en manege och ridas där. Jag vill se hur han reagerar borta och i manege. Kan va bra att öva före vi skall på tävlingar.:)
Får se sen om han får åka ensam eller om kanske Ellu kommer me då åxå..
Kan va jag måst klämma in att åka iväg och hoppa med både pampas och nova åxå snart. Pampas har ju inte varit nånstans på flera månader så kan va han behöver härja av sig en gång före tävlingarna !
Så därför måste de vara varmare och åtminstone inte halt underlag och helst int snö..

Dino växer så det knakar och han får nästan varje dag springa lös i stallet några timmar. Här om dagen hittade Monica honom i bröd/morots lådan å festade låss. Annars tillbringar han tiden runt och inne i höbalen där han lagar hus åt sig.
Inatt kan det vara jag får sätta honom i stallet, ifall det blir minus 10 el mera så är jag rädd att han fryser i sin utebur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar