Sidor

torsdag 27 mars 2014

Lalles manege besök

Vi åkte iväg redan halv tio hemifrån, Lalle gick idag raka vägen in i trailern. Åkte snällt som senast åxå och var jätte lugn när vi lastade ut honom och sadlade.

Jag longerade honom lite först och ledde honom omkring några varv medan Maria bar ut lite hinder.
Sen satt jag mig upp och skrittade några varv, travade några varv och sen började genast gå över bommarna.
Det är ju det som är Lalles problem, han är så osäker på hindren, så det är det som tar tid, därför började jag genast utan dess mera uppvärmning jobba på det svåra. Han orkar ju inte så länge så kan därför inte heller värma upp för mycket. Visst var alla bommar farliga att gå över och han tvekade många gånger men det gick endå relativt bra idag, med tanke på att det var ny plats och nya hinder så slappna han av ganska fort.

Gjorde det sen i trav när han gick över dom bra i skritt, och så provade jag att galoppera lite åxå, Ville få honom att se att man behöver inte stanna och kolla på bommen före man skall över den utan man kan fara med fart åxå ! Som sista sak så lyfte vi upp bommarna några cm från marken, det var ingen större reaktion på det som tur!

Maria filmade igen så bättre att visa filmerna så ser ni hur det gick!
2 första filmerna gör jag en liten bana i trav






Här provar jag att få han och göra det i galopp, till hälften lyckades vi!



å så lite slut trav...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar