Sidor

torsdag 20 mars 2014

så skönt så skönt

Att borsta Nova är ofta en sak för sig, man får passa sig att han inte kommer på en som han tycker det är skönt! :)

prima prima

tur att grimskaften håller han på ställe, annors skulle han falla över mig.

på benen va det inga skönt..

Det skall borstas överallt!

 länge och noggrant

Började att rida på plan, men eftersom Novas framhovar e utan tilsagummin ( nu sen vi hade bort skorna) så fick han snö klimpar under hovarna. Han började t.o.m halta lite av det. Jag tänkte redan, att just så han var inte frisk heller.. Jag gick ut på vägarna för att kolla och när snön låsnade så försvann haltandet! Red av och ann längs med vägen istället, skänkelvikningar i trav  och mycket övergångar från galopp till trav. Oj voi vad vi har mycket att jobba på :( SUCK.
Skall testa en sak på honom som förhoppningsvis skulle göra att han slutar dra emot mig och börjar jobba mera samlat. Ciina jag behöver låna dina prylar!!

Både Pampas och Lalle var skit duktiga idag, Pampas på åkern och galopp ombytena gick som på räls! Lalle, även han på åkern i samlad galopp samt trav på tygeln! Longeringen i början av veckan gjorde susen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar