Sidor

onsdag 12 mars 2014

här står jag



Nova fick båda fram skorna bort igår och vi hittade en litet blåmärke i ena hoven, som tur ingen böld. Därför har han inte haft puls heller i benen.!
Nu får han stå inne då han inte har ont när han står på sten golv eller på mjukt underlag. Han har fått låna Jojos box så han ser ut och får både solljus och frisk luft fast han är inne.
Han har stått med Back on Track paddar på sig från och till och benen har blivit lite bättre.
Får se bara hur länge hans huvud håller att stå inne...

Pampas var en idiot idag, red på plan och när jag krävde förvänd galopp stärva han helt. Han vägra galoppera mot hinder förrådet och om han gjorde det så bytte han om så han galoppera i rätt galopp. Han var helt okoncentrerad,när jag tappa nerverna på honom blev han helt stressad och gick knappt fram, eller sen rusa han iväg så jag inte kunde rida alls. Jag vet iallafall vad jag skall träna på imrgon. Och på Fredagen får Maria rida honom då jag skall vara i systers butiken.
Stella och Elli har fått komma ut på plan idag och härja av sig. Skall sätta upp några filmer som jag fick av Nina och Maria, dom var med och hjälpte. 2 stycken yrbollar är svåra att vara ensam med.:)

2 kommentarer:

  1. Tänkte först att vad har hänt med Novas ansikte (på andra bilden)!? Har du rakat honom eller vad är det. Men nu när jag tittar närmare fattar jag ju att det är solen som lyser på :)

    SvaraRadera