Sidor

torsdag 13 mars 2014

Glad tjej här hej :)

En lyyysande bra dag så här långt! . Började dagen med att rida ut med Lalle i sällskap av Monica och Ellu! Vi gjorde en massa galoppfattningar och han börjar förstå vad jag ber om! Sen gick det säkert 2 timmar som jag inte gjorde något vettigt, bara tala skit med Maria och åt kaka. Ibland måste man få göra sånt åxå. :)

Efter det red jag Pampas och idag var ingenting något problem, han kunde allt, det som var så svårt igår var som bort blåst idag! Fiina hästen. Imorgon rider Maria ut med honom!



Sen var det Novas tur, han skulle få båda hovarna in paketerade så han kan gå ute i hagen, väl ute märkte man inte mycket av hans onda fot/ben. Han sprang omkring och bockade och rullade sig och var allmänt glad! En och en halv dag inne och det var så där roligt att komma ut :) lilla barnet..Just tillika som jag släppte ut Nova kom djurskydds granskaren hit, hon ringde igår kväll och frågade om hon kan komma idag.
Skulle inte hon varit här så skulle jag ha fotat Nova. Det fanns inte ett spår av en sjuk häst. Hoppas nu bara han håller sina "tossor" på!
Som toppen på isberget förgyllde hon min dag ytterligare med att godkänna stallet och skötseln! 

Just nu kan varken minus 13 grader kallt el 20 cm snö som det lovats till helgen förstöra mitt humör!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar