Sidor

lördag 22 mars 2014

Pampas i rött då?




Inte e det helt fel inte? el e det, så säg till :)

Började med Pampas, idag hade vi en sån här bana, mycket svår för Pampas ;)



Ni ser höjden på hindren! Jag byggde den så jag kunde hoppa både Pampas och Lalle utan att behöva ändra något på banan. Sen var det bara att höjja hindren åt Nova som jag tog till sist.

Med Pampas blev det lite finslipas och vi hade roligt med lätta hinder. Vi hade sällskap av Monica och Ellu. Såna här hinder kan även Ellu hoppa med sitt dåliga bakben, det är ju bara ett större galopp språng!
Så vi lekte följa-jon. Jag bestämde vägen och Monica kommer efter med Ellu :),som tyckte det var jätte roligt att få "hoppa" lite!

Sen var det utmaningen med Lalle på tur. Jag var helt slut efter den ridturen, han är över högt och lågt och flög åt höger och vänster så jag fick faktist jobba. Först tog jag ett hinder åt gången och sen en hel bana. På slutet gick det ok så jag får vara nöjd för den här gången men måst nog öva oftare nu så jag skulle få bort det där onödiga stressande och trasslande. Om han inte här hemma vågar fara över hindren så hur skall det gå på främmande platser!?

Sen hade jag ännu Nova kvar tyvärr, var så trött efter Lalle så hade velat skippa Nova, men han levererade igen 10+ så det var inte alls tungt! 2 senaste gångerna jag hoppat han nu har han kommit tillbaka och väntat utan att dra mot hindret, han har hållits lugn genom hela banan och jag kunnat hämta honom bra till hindren! Kanske allt mark arbete börjar ge lite resultat :)...vet inte om jag våg el borde säga sådär...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar