Sidor

torsdag 6 mars 2014

i väntan

ett snabbt inlägg när jag väntar på att Maria skall komma. Har ridit Pampas och Nova redan och snart är det Lalles tur. Vi skall gå bommar och Maria ha lova filma lite.

Nova har jag ridit ca 1,5 timme! Först konditions rundan och sen ännu MÅÅÅNGA varv i galopp runt åkern! Det var sån dag idag att det skulle dras och dras. Så jag galoppera runt och runt tills han sluta. Jag fick han t.o.m svettig!! Å till det krävs det en del!! Med svettig menar jag då bakom öronen och under sadelgjorden :) Att få hela han svettig vet jag inte om går :)

ett dåligt bild  bevis
Pampas fick dressyra på åkern idag eftersom den var ännu lite frusen så det var inte klåttigt!
Red igen galopp ombyten men den här gången på rakt spår. Pampas har lite svårt med bytena, el svårare än Nova. Åt Nova kommer det mer naturligt, med Pampas får jag jobba för att få det rätt! Men det blir bättre hela tiden. Å idag var han jätte duktig!

Har ingen bild på hästarna nu så ni får en på Stålle! Trevligare med bilder


Uppdatering om Lalle kommer senare idag! och förhoppningsvis med filmer och foton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar