Sidor

lördag 1 mars 2014

Lalle idag och igår

Måst göra ett helt eget inlägg för Lalle, han fortsätter att göra otroliga framsteg. Han blir åxå bara trevligare och trevligare att ha och göra med.
Igår longerade jag honom, det var hinder på plan och han var jätte spänd. Så spänd att han inte kunde gå runt på en rund volt. Så jag tänkte att när han nu färdigt är uppjagad tar vi å utmanar de farliga, alltså hindren i det här fallet. Han fick börja med att trava över bommar, det var inga problem. Sen satt jag kavaletten i mitten av volten så han skulle hoppa över den. Han tyckte inte om det men har hoppa över den varje gång förde. Ibland rusa han över och ibland hoppa han riktit fint, men han gjorde de, även fast han inte gillade det. Han gjorde bara vad jag bad om. Efteråt var han genom svettig. Så visst var de jobbit för honom. Men vid nåt skede måst han börja hoppas så lika bra att han gör det svårt utan ryttare först.
Jag tror han kommer bli som Pampas exakt. Han hoppar gärna med ryttare när han får hjälp men tycker inte om att hoppa på egen hand.

Efteråt fick han en dusch, och fick äta sitt dagshö inne medan han torkade.

Idag hade jag egentligen tänkt han sku fått vara ledig men så fick jag planer för imorgon...jag skall och söka hem en ny kompis :) så hinner inte rida alla 3.

Jag slog på stort idag och gav mig ut längs med vägarna helt själv :)...eller nästan iallafall. Petri kom med springandes. Vi travade så gott som hela vägen,  och Lalle orkade bra. Först på hemvägen började han pusta. Dessutom höll han bra takt med Petri! Han var modig och vågade gå själv och blev han lite osäker gick han bakom Petri och fick stöd :) Han var jätte positiv med att bege sig ut och bort från stallet ensam! Och dessutom på en väg han gått en gång på tidigare!! Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker han är väldigt duktig!


nästan hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar