Sidor

lördag 8 mars 2014

Horse fair mässa

Vi kom hem tidigare än planerat från mässan, då ingen av oss tyckte det var något sååå extra att vara där. Visst var det roligt att gå där men det räckte med några timmar. Shoppingen var ok, jag hade lite hoppats på att hitta ett ljusrött regntäcke åt Elli men det gjorde jag inte. Däremot hittade jag en grimma åt henne för 5 euro :) Jag hittade åxå en martingal med snabb spännen som jag sökt länge efter. Jag har en men ville ha en till.Dom är bara för härliga att klä på! Lalle skall få den nya hade jag tänkt! Det var Hansbo som levererade sån! Å så kom jag hem med en sadelgjord med ludd, Pampas har på sista tiden fått små små skavsår nere bakom frambenet där sadelgjorden sitter. Han har så känslig hud när han är klippt så jag har ridit med ett löstagbart ull nu och då. Nu sitter ullet fast i sadelgjorden så det gör ju såklart att det hålls på plats mycket bättre.


Det sötaste på hela mässan var väl nog den lilla miniatyr hästen. En sån skulle jag nog villa ha som maskot och inte någon shettis som jag tidigare velat ha :)




Det bästa av allt skulle vara att få köpa en massa utrustning till den, det fanns allt från benlindor till schabrak i mini mini storlekar! Har aldrig sett så små saker :)

När jag kom hem blev jag påmind om att det är ju kvinnodagen idag.! På bordet stod det här och väntade på mig!


blom bukett, vit choklad och musslor. Ikväll skall det bli fest måltid :)!!!

3 kommentarer:

  1. Precis som du skrev, var också på mässan men bara några timmar. Blev lite besviken på utbudet. Fanns inte egentligen några bra erbjudanden eller så såldes bara en massa "krääsä". Lyckades hitta en mattes fårskinns sadelgjord för 20euro ( ny pris 155e) så det gjorde min dag då jag sökt länge. Kiva att du också fyndade där. Polis häst- demon var jätte intressant, skall börja öva lite smått med mina heppor så det blir till säkrare individer. Sen måste man ju nämna att det var kiva och se J.Aminoff bli placerad 2 med fina Eon, och hennes lilla clinic var också jätte intressant även om det inte var något nytt.Håller med om att mässans bästa var miniatyrhästen, tyckte bara för övrigt den var jätte fult klippt, det är ju ändå en utställningshäst så hade förväntat mig lite snyggare klippning.
    Har ni någon tävlingskalender planerad? / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man kalla FYND! någon sån såg jag inte alls där. Tur det för annars skulle jag väl köpt en sån bara för att det var billigt :) (har redan nu 2 för mycket)! Håller helt med dig, den var väldigt fult klippt! Vi sa samma med Maria, och en sån där liten sak skall ha pälsen kvar, mycket sötare då! :)
      Aminoff clinic missa vi tydligen, men tur då att det inte var något nytt! Hade precis tänkt göra ett kort inlägg om tävlingarna i år :)

      Radera
  2. Roligt roligt, tack för bra uppdatering! Jessi

    SvaraRadera