Sidor

onsdag 26 mars 2014

Pampas i Grann

Började dagen med att Pippi , Nova och Pampas fick sommar skor.Nästa vecka skall Jojo, Ellu, Lalle och flickorna lagas. Genast efter att Pampas var klar körde jag iväg till manegen. Jag ville hoppa honom för att se om vi klarar av att fara på tävlingar på Lördagen. Det klarar vi inte. Pampas var allt för hoppsig och studsig så det gick inge vidare. Inget jag egentligen är förvånad över då han är sån här varje vår, och alltid när han kommer ut till andra stall.
Vet inte vad jag hade väntat mig heller, kanske att han skull ha blivit vuxen och lugnat sig? :) Nej mina hästar tycks aldrig bli vuxna :)

Dumt bara att jag for så här sent i väg och tränade, skulle jag haft en vecka till tid så hade det kanske gått vägen.. Jag vaknar alltid i sista sekund.
Lite sur blev jag på honom när jag hoppa och hoppa och han var ännu när jag slutade lika het. Jag fick jobba så mycket mellan hindren att jag blev snabbt trött och sen orkade jag inte trötta ut honom mera. Dessutom blev hoppen jätte dåliga då jag fick bråmsa bråmsa före hindren så han inte skulle stick iväg efteråt. Vi hoppade endå 90cm och 1 meters hinder och korta banor men det kändes inte bra så jag tänker inte åka på tävlingarna på Lörd. ;(

Här är några filmer från idag






Efter att jag ridit måste alla hinder bort, så jag tog sadeln av Pampas och släppte han lös i manegen under tiden vi bar bort hindren. Hade tänkt han ville rulla sig sanden el traska omkring men han bara stod, lite gick han omkring och snusade på skit men inget mer. Kanske han var lite trött trots allt?




söt va?


Imorgon är det Lalles tur, han har aldrig blivit riden i manege så det ska vi fixa nu! och förhoppningsvis gå lite bommar ! Jag har jätte ont i ena sidan av ryggen så hoppas verkligen han håller sig i skinnet något sådär! 

Från en sak till en annan. Jag har fått en STALL lista som Linda skickade åt mig! ( det är frågor som jag skall besvara) Skall fylla i dom så fort jag hinner och sätta ut det här sedan!. Om nån är villig att svara på frågorna sen då ni sett dom så får ni ge er mail adress så skickar jag dom till er! Ni svarar och sätter ut svaren på er blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar