Sidor

tisdag 27 augusti 2013

veckans hoppning

Pampas hoppade idag och imorgon är det Novas tur, banan ser ut så här


Eftersom jag allt som oftast hoppar ensam så har jag ju ingen som lyfter bommarna åt mig, så när jag bygger banan lagar jag alltid hinder i olika höjder.
Ett jag värmer upp på och så ett lite högre, idag 80 cm rättuppstående och sen enda upp till den höjd jag vill hoppa, idag åt Pampas 110 cm. Så banan består av hinder från 60 cm till 110cm. Eftersom jag oftast bygger banan så att man kan hoppa alla hinder från båda hållen så kan man göra en rätt lång bana även fast hindren inte är så många!


Dagens special hinder


Jag vet inte ens hur hög den här oxern är men tippar på 1.05cm eftersom jag har för mig att jag nångång mätt tunnorna till 1 meter.

Pampas hoppade detta utan minsta problem, han var bra på dom högre hindrena men 80 cm hindret rev han 2 gånger !!!! helt utan att lyfta bakbenen hoppade han över det...Stona stod och tittade på när vi hoppade så han var lite o koncentrerad hela passet. Fick bli arg på han en par gånger när han bara sprang och såg på dom och inte lyssna på mig alls. Men över lag bättre än igår och i förrgår! Imorgon blir det terräng för honom, han skall få vila huvudet lite!

Kommer ändra banan lite åt Nova imorgon, åt honom blir högsta hindret 1 meter tror jag och så ändrar jag specialhindret så det blir en  kryss oxer i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar