Sidor

torsdag 15 augusti 2013

Hoppning

Jag fick för mig att hoppa idag, så brukar det inte gå till! jag är mera sån som planerar min ridning och inte sådär bara hoppar när som helst. Nu idag blev det så för plan är i så jätte bra skick efter regnet som kom och så har jag inte hoppat på länge heller, så blev ivrig. Senast jag hoppade var på tävlingarna med Nova och Pampas har inte hoppat sen i Juli nån gång. Det märktes åxå, han var liiiite ivrig, på små hinder överdrev han hoppen och jag fick riktit jobba med att hålla han i samlad form! Sen fuskar han lätt över hindren, han vrider sig el drar mera åt ett håll just hindret! Allt det här "försvinner" när man hoppar mera.
Nova var riktit fin, han gick i en så fin form både före och efter hindret och mjuka och bekväma hopp! Han är så glad när man hoppar men genast då jag släppte tyglarna började han sura igen...vad e det för grej?
Men överlag har Nova blivit riktit mysig igen! Han är egentligen en sån jätte söt häst när han är sig själv, han kan stå inne i stallet och bara mysa med mig, tigga godis med sina stora ögon och så gör han en sak när jag borstar honom som jag nu inte is ta upp här..:) det är inte så mysit för mig men Nova visar att allt är bra :) Barn förbjudet !!!

Idag var sista arbetsdagen av den 3 veckors långa periorden då jag skött ett annat stall så gott som helt själv.
Imorgon skall jag NJUTA av att vakna utan väckarklocka! På helgen händer det som vanligt allt för mycket, berättar om det sen.
Och inkommande vecka hade jag tänkt dra igång med storstädning/tvätt av stallet!

Jag lyckades fota ett par fina natur bilder här om dagen och har ju helt glömt att visa dom. Tycker det är jätte fint med regnbågen och i sommar har det inte synats mycket av såna. Observera ljuset under den undre regnbågen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar