Sidor

torsdag 8 augusti 2013

sjukling

Vaknade med magont och har haft det hela dagen. På jobbet gick det sådär. Klarade det just och jämnt. Kom hem och tänkte vila lite för att vara frisk till kvällen då jag skulle tillbaka på jobb. Men nej fick nog byta bort kvällsturen för på eftermiddagen kunde jag inte stå rak,det krampade så kraftigt, plus att jag mådde illa åxå. :(
Jag som aldrig är sjuk och så får jag sånt här som inte har nån förklaring. Tur så är det bättre nu för jag skall på jobb imorgon igen.
Har suttit/legat inne hela dagen och vilat upp mig, funderade om det kan vara nån form av stress då jag senaste 2 veckorna inte haft nån lugn och ro.
Nå jag har fått något nyttigt gjort, jag har sökt vinter resa åt oss :)
Lutar mot Kenya i Afrika. Jag har alltid velat fara på en safari resa och komma riktit nära lejon, giraffer och såna djur som här alltid bara ses på zoon.
Plus att där är 27 grader i havet och 25 grader på natten precis som jag vill ha det :)
Satt och njöt av det fina och varma vädret vi har här just nu och så slog det mig att hjälp vi har ju ingen vinter resa ännu bokad!
Om vi bara skulle ha sånt här klimat lite längre i Finland så skulle jag inte ha ett så stort behov att resa bort på vintern.
Men fr.o.m att hästarna kommer in till natten i Oktober och enda till slutet av Maj så har jag inte en ledig dag, inte en enda sovmorgon! Det är ganska många månader. Alla som jobbar normalt har ju iallafall helgerna lediga. Så jag behöver verkligen en 2 veckors semester mitt i vintern nått tag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar