Sidor

onsdag 7 augusti 2013

La Karadhras har kommit hem

Vid 4 tiden var jag och sökte hem Lalle, han gick genast in i trailern utan bråk, han funderade ca en minut och det var det..Han var lite svettig efter resan men det var nog delvis av värmen tror jag.
Jag konstaterade ganska fort när jag lastat ut honom att han inte är hingstig över huvud taget. Det jag mest funderat på är hur han skulle reagera på Pampas, Nova och på stona. Och även vad Pampas säger om Lalle. Men Lalle tittade inte ens på Pampas och Pampas tog ingen stress över honom heller.När vi släppte Lalle och hans nya kompis Torres de Pampas ( Pampas avkomma) i hagen hände heller inget, inget skrik, inget viftas med frambenen..inga hingstfasoner alls. Några galopp vändor och sen började dom båda äta!
Dom två passar alldeles utmärkt ihop. Båda är 3 år gamla, samma storlek, båda lite klena och båda araber. :) Dom kommer ha fri tillgång till hö, plus det lilla gräs som finns kvar, så blir dom inte runda nu så blir dom aldrig!

Kollar in stona

Torres och Lalle



På tal om Torres så skall ni veta att hans mamma är en ponni, mycket mindre än vad Pampas är och endå har Torres blivit så här stor. Han är inte långt från Pampas mankhöjd. Ganska intressant tycker jag då även Kazstella nu åxå är stor. Det blir alltså inga små hästar när man korsar med Pampas och Nova!

Före jag åkte efter Lalle var smeden här och gick igenom halva stallet, små flickora fick igen sina hovar lagade och efter det flyttades dom ner till nya betet!



För några timmar sedan var Monica och jag ut och rida Pampas och Nova i terrängen, vi har inte ridit ihop på jag vet inte när och P& N har inte heller varit ut tisammans pålänge, men det gick hur bra som helst förde. Det är roligt för när dom 2 är på tumis ut så finns det inte mycket fiende känslor i luften. Det är som att rida vilka hästar som helst. Kanske lite mera tävlande om vem som skall gå först men annors inget!
Nova var lite halt på ena fram hoven, han blir ibland efter skoningen. Det försvinner alltid av sig själv om en tid men just nu sku jag inte ha tid för nån halt häst för vi har tävlingar imoron. Måst rida honom som snabbast och kolla läget före jag åker iväg.

vet int va bloggen har för fel nu. De här publicerade jag igår men int har de publicerats plus att texten slutat på hälft..

4 kommentarer:

  1. Fina bilder :) Vilken häftig färg Torres har, och Lalle ser ju nog mycket friskare ut, såhär på håll iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker Torres blivit fin överlag! / Heidi

      Radera
  2. Jag blir så glad av att se honom sådär fin!! :) Då jag såg honom som värst var det så man fick tårar i ögonen :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. huj, tur att jag inte sett honom då! :(

      Radera