Sidor

fredag 9 augusti 2013

resor

Nu slog jag / vi fast att vi åker till Kenya i vinter, jag betalade redan reserverings summan :)
Så har jag fått hem ett erbjudande till Nådendal spa åxå som går ut nu på hösten som vi måst använda, det blir att fara dit i slutet av denna mån redan. Vi skall  ju till rivieran i September så att inte allt blir för på varann!
Älskar att resa och se nya platser, samtidigt som jag hatar att lämna Stålle här hemma. Även fast han aldrig blir övergiven så känns det så jobbigt varje gång :( Han är mitt allt!!

stållis !

Senaste nytt här på gården då?

Inget extra egentligen..Lalle har knappt lämnat sin höbal sen han kom, han sover mellan varven men annors bara äter han, han vill inte ens ha gräs fast Torres nog går iväg för att söka gräs åt sig! :)
Han är inte det minsta skygg nu! och lugnet själv, jätte skönt med en sån häst här på gården! Lite omväxling från mina andra pojkar.
Lalle kommer få vara ledig så länge Torres är här. Men sen blir det effektiv träning, skall bli kul att löshoppa honom och se om han kan hoppa!

Pampas har varit lite halv ledig, han är riden bara några gånger per vecka. Men jag tar endå in honom varje dag för att borsta och kela med honom, annors får jag sura blickar :)

På helgen skall vi börja med att laga nya vinter hagor!, skopan på grävmaskinen är fixad så det skall grävas ner nya stolppor. Det skall fixas riktit ordentligt nu så jag aldrig mer behöver pärkla mig över sneda el rutiga stolppor! Även el banden skall delvis bytas ut!

Imorgon kommer åxå syster och Jocke på besök så lite ridning blir säkert aktuellt mellan varven. Det är jätte länge sen Linda ridit så jag måst väl laga lite träningsvärk åt henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar