Sidor

tisdag 20 augusti 2013

stallstädning dag 1

Började faktist med att tryck tvätta av trailern idag. Jag behöver hjälp när jag tvättar i stallet, jag behöver någon som sopar undan allt vatten som blir på golvet att ligga.. Å idag var jag ensam hemma så kunde inte börja. Jag fick iallafall stallet helt tömt på alla saker och så städade jag i sadelrummet, torkade damm, moppade golvet o.s.v. Sen tvättade jag några täcken, en massa ryktborstar och mattorna som hör till stallet. Så nog får man dagen att gå åt så här med! Men imorgon då skall vi ta itu med stallet, det är ju dessutom lovat jätte fint väder tills imorgon så det torkar snabbt! Om allt går bra kan jag börja kalka väggarna redan på Torsdagen och fortsätta på Fredagen. Det är massa jobb med kalkningen, och jag hatar att måla kalken men när det är färdigt är stallet som nytt igen och värt besväret :)
Sen är det att försöka rykta hästarna ute så långt det går och undvika att damma i stallet så det hålls rent tills hästarna kommer in!

ny tvättat golv


2 kommentarer:

  1. Sku har erbjudit mig att hjälpa till, men har ingen ledig tid alls den här veckan.. Träning imorgon och fredag, och torsdag skall jag och fixa naglarna efter jobbet. Och sedan handbollsturnering hela helgen... Annars skulle jag ju har kunnat hjälpa med det där sopandet iaf, som jag brukat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag fråga inte dig just därför för jag vet att du inte hinner..annors sku du gärna fått komma som kan det! :)

      Radera