Sidor

söndag 4 augusti 2013

Hästkrafter

Jag sade ju att det skulle bli en häst fri dag igår (Lörd), det blev nästan det, det var bara hästkrafter på annat sätt :) Jag var hela dagen i Finlands St. Trophe. Å jag kan inte komma på något som slår båtar och havet en sommardag! Poker Run är nog höjdpunkten i den finska sommaren! Vilken fest!


Öppna havet framför!


Poker Run = amerikanska sportbåtar som tävlar om snabbaste tiden!

gräddan



finska sommarkvällar när dom är som finast!

havet är spegelblankt!


Igår på Lörd åkte åxå Bea till Lojo för en månad, hon skall vara där och få lite skolning! Sen när hon kommer tillbaka åker Belle dit istället, men hon blir där!, och kommer knappast tillbaka..Idag då, Söndag, åkte ponnin hem som Nova betäckte, vilket trolitvis lyckades eftersom hon inte visat nån brunst sen dess! Och istället för henne kom Torres de Pampas hit som skall vara sällskap åt Lalle. Torres får gå med flickorna nu tills Tisdagen då Lalle kommer hem !
Mammorna plus fölen är flyttade för en natt till en liten hage så jag kan fixa deras nya betes hage i lugn och ro, imorgon är det tänkt att dom får gå tillbaka..Förrutom allt detta så har vi 2 andra projekt på gång tillika, så hur jag hinner sitta här skriva det här vet jag inte...måste bara pausa lite och svalka av mig här inne! Återkommer ikväll med bilder på Petris projekt!


4 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! :))
    / Cessi

    SvaraRadera
  2. hmmm... Skulle har varit kul att komma med till Hangö. Perfekt båtväder var det ju också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo ni missade nog! el Jocke iallafall :)

      Radera