Sidor

onsdag 21 augusti 2013

städning städning

Jag håller ännu på med att tvätta stallet, vi började med Petri imorse men vi fick avbryta det ganska fort för petri klarade inte av det, han fick en hemsk allergi. Han är allergisk för damm, hästar, hö, spån ja allt som finns i ett stall. Jag trodde han skulle klara det p.g.a att stallet ju är tomt men nej han är såååå känslig! :(
Vi åkte och söka hö och så lagade vi lite på hagorna istället. Sen då han åkte iväg på jobb fortsatte jag med stallet. Det har gått relativt bra att få undan vattenmängden själv, Petri hämtade en dammsugare som är gjord för att suga vatten! Så jag behövde inte stå och sopa bort det!
Nu har jag bara vatten boxen kvar och dit rinner ju vattnet i brunnen av sig själv!
En box har haft torv i sig och den boxen såg åxå tio gånger värre ut än dom andra som haft spån.! Jag sätter aldrig mera in torv i boxarna inne i stallet! Golvet är svart, väggarna är svarta och det låssnar inte!
Till inkommande vinter har jag inte köpt  något torv alls, inte ens till uteboxarna, tänker köra med bara spån denna vinter. Ja å halm då såklart till fölningar och till riktit kalla periorder!

Från en sak till en annan, ponnin som var här i somras och betäcktes av Kazanova är idag ultrad och konstaterad dräktig !! Yei det blir en liten Nova nästa år igen! :)

Stella och Elli kommer få stanna här i vinter eftersom Bea skall säljas och inte kommer tillbaka hit. Och lite andra ändringar kommer åxå att ske inom snar framtid..Men mer om det en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar