Sidor

lördag 20 oktober 2012

världens snällaste hingst?

Pampas är nog bland dom snällaste hingstar jag varit med om. Splinter var kanske snällare men han var åxå äldre och hade INTE betäckt! det är stor skillnad med det!! Idag då vi red ut med Monica och Ellu gick Pampas helt fast i Ellu och gjorde inget annat än spände nacken lite.. samma utanför stallet så stod Pampas lös ( jag stod nog breve hela tiden) och inte gick han fram till henne fast hon stod bara en par meter ifrån. Han lyssnar och observerar mig hela tiden, han har hela tiden koll på mig. Så sku jag glömma bort mig och titta bort så vet jag inte vad han skulle göra. Men han är väldigt lydig. Blir han lite för ivrig så säger jag till en gång bara och han är nere på jorden igen. Kolla öronen, han har hela tiden ett mot mig, det visar att han beaktar mig hela tiden. ->




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar