Sidor

onsdag 24 oktober 2012

vad som hände

Svar på frågan hur han dog, visst får man fråga det! Det är ingen hemlighet.
Jag åkte iväg på jobb som vanligt efter att jag lagt ut Splinter och Pegasus i sin hage, där dom åt sitt morgonhö, som alltid alla mornar. Dom gick ihop enda sen Splinter kom till Finland, Pegasus var valack och Splinter hingst men inga problem med det. Ca klockan 11 ringer mamma åt mig ( hade hästarna hemma hos mina föräldrar då) att det är något tokit med Splinter, att han går konstit. Eftersom Splinter hade hemska hovbölder så var det inte hemst konstit tyckte jag att mamma sa att han går konstit, tänkte att han väl fått en böld igen och haltar. Inte länge efter så ringde mamma igen och sa att jag måst nog komma hem att han står bara och hänger. Då blev jag lite rädd och hoppade i bilen och körde hem. När jag kom till hagen såg jag ju genast vad som hänt, han hade brutit benet...Hans bästa kompis hade sparkat honom och med maximal otur så illa att benet gick av. Någon annan förklaring kunde inte veterinären se och det förstod ju jag med rätt så snabbt. Vad som hände sen är ju ganska självklart :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar