Sidor

fredag 19 oktober 2012

sadeln inhoppad

Jag hittade mitt stubben sadelskydd på horse show som jag ville ha! men det var åxå allt jag hittade, det fanns inte någo stigbyglar jag kunde tänka mig. Antingen var dom grönrandiga, helt vanliga metall el så var det dom där som alla har nu, metallfärgade i guld,blått, rött o.s.v. Men det är lungt, det finns nog att beställa på netet men hade ju hoppas på att slippa frakten.
Idag har jag varit i Grann stallet med Kazanova och lånat deras manege.  Det är tävlingar nästa helg i Hangö, inomhus, så tänkte det kan vara bra att ha hoppat i en manege (annan än billnäs) en gång det här året före jag far iväg dit. :)
Det gick väl ok, han hoppa som en kråka i början men sen när han fått hoppa av sig det värsta började han hoppa normalt igen. Vet inte hur högt hindren var på slutet men kanske 110- 115 cm. ?? svårt ti säga höjden  från hästryggen. Hoppade med nya sadeln idag och det kändes helt bra nog, jag föll inte av iallafall så någo stöd ger den väl :)
Jag tror faktist jag måst gå och vila en stund nu på dagen, jag skall sent ikväll och hjälpa köra pappas båt till vinterförvaret så nästa natt blir kort nattsömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar