Sidor

lördag 20 oktober 2012

klippa el inte klippa?

Mymlan, min data kompis. Vi strider om datastolen varje gång jag sitter här.:)
Sitter och funderar när jag skall klippa hästarna? Det borde ju göras nu, dom börjar få lite päls och JAG HATAR päls! blää det är överallt när man borstar och hästarna blir bara smutsigare ju mer du borstar. Så vad väntar jag då på..jo för det är ju åxå mycket mer jobb med alla täcken som sen behövs, inne och ute täcken och när man rider skall det va täckt..Nu är det så lätt med ett täcke och jag kan rida dom utan filtar. Själva klippandet är ingenting, Pampas och Nova klipper jag på en halv timme var och Ellu tar kanske 40min. Pippi behöver åxå klippas men jag hoppas Vanessa gör det själv! Förra året var det bara Pampas och Ellu som var klippta, Nova var oren stora delar av hösten och reds så lite så han blev oklippt. Nog gick det helt bra sen det med när man vande sig. Men i år ryker nog pälsen, bara att när vet jag inte..!!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar