Sidor

måndag 22 oktober 2012

underbart!!

Att det kan vara sån enorm skillnad att rida med rätt sorts stigbyglar!!!, med rätt menar jag såna som passar mig då såklart. Alla har vi ju våra favoriter..Fick hem mina byglar jag beställde på fredagen och måste såklart prova dem genast. Det är alltså till dressyrsadlarna jag behövde nya. Nu är det 3 gånger lättare att rida med långa stigläder, foten far inte omkring i bygeln hela tiden, plus att det är så tyst :) sporrarna klingar inte mot bygeln!
Förresten ni som kan och vet med dressyr och sadlar, varför har vissa dressyrsadlar 4 remmar där man spänner fast sadelgjorden? och varför har man på vissa dressyr sadlar dressyrgjord och andra går det att rida med vanlig längd på gjorden?? Har funderat på det flera gånger så berätta gärna nån som vet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar