Sidor

tisdag 16 oktober 2012

ett med hästen

Men se på det här! Jag provade på skoj min stubben all around sadel på Kazanova idag, jag har inte ridit med den på honom tidigare fast jag ägt sadeln ca ett halv år redan. Jag har bara tänkt att Nova skall ha svart sadel/utrustning då han är svart så jag har bara provat den på Pampas och tänkt att sen nångång när och OM det blir någo föl jag skall hålla så har jag sadel färdigt :) Men den passar ju helt sjukt bra på honom, han är jätte fin i lite färg! Kolla ->
ok nu kanske inte vojlocken var den bästa men han lös upp så med den här sadeln tycker jag.
Och det bästa av allt är att jag sitter mera som i en hoppsadel i den här än i hans egna som ÄR en hoppsadel. På Pampas käns det som en all around sadel nog sen igen.
Kanske jag måste prov rida den lite mera och kanske han får hålla den här sen...
Till en helt annan sak..Jag red ut i sista minuten före det blev mörkt med Nova idag, så jag tänkte att jag går och skrittar en sväng längs med vägen och sen kommer tillbaka via betes åkrarna och far på plan till sist en stund. Nåja men min point är den att Nova tänkte precis som jag, Jag gick med långa tyglar hela vägen till plan och det var precis som han vetat vart vi skulle. Jag styrde inget. Vi har inte gått den här rundan på säkert ett halvt år, så det kan inte vara för att han kan den här rundan som han gjorde såhär, han måst ha tänkt som jag! el känt inte vet jag..mysit iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar