Sidor

tisdag 2 oktober 2012

puhh

Hinner inte alls med i svängarna nu, det blev genast tusen saker mera och göra när hästarna kom in, är inte riktit van med stalljobbet nu igen, allt löper lite rostit. Konstit nog, man tycker ju att när man gjort det så många år som jag gjort det så borde det inte va nå nytt. Men det är andå lite ändringar, hästarna står på nya platser och det betyder annan ordning och vissa saker som jag ändrat på. En sak är jag väldigt nöjd me och det är hur hästarna tagit alla förändringar. som exempel Ellu och Pippi som varit bästa vänner länge är nu tvugna att gå i skillda hagor och inte står i samma stall och endå har dom inte stressat någo! Vi konstaterade med Cassu att Pippi har kanske äntligen blivit gammal :) hon är en helt annan häst nu än när hon kom. Pigg och glad när man rider säger Cassu och står prick stilla när hon fixas klar. ( vilket hon INTE gjorde när hon kom!!) Cassu och Pippi passar riktiti bra ihop tror jag!
Spingel vingel (läs Spinki ) fick sina fram skor idag. Så nu skall vi se om Vanessa kommer på helgen och longera henne.Hon skall ridas nu hela hösten så att vi kommer lite frammåt, planerna är att fortsätta med galoppfattningarna och hoppa några små hinder! sen får hon vila igen över vinter månaderna! Det är viktit att unghästen vilar lika länge som den jobbas. rids den 3 månader så skall den ha 3 månader ledigt och bearbeta det som hänt...nåja nu kom det lite teori med där :)...

..Nu måste jag plocka ner det sista av sommar hagorna och kratta bort lite överblivet hö från åkern och sen är jag klar att börja rida.

Bilden har inget med någo och göra, fick den av monica och tyckte den var fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar