Sidor

måndag 15 oktober 2012

skonings dag

 Dags att sko Pampas, Kazanova och Elegia idag.
Novas bakskor var lite lösa så ville ha hit Sören före dom lossar.
Med min tur skulle det ju såklart ske just före en tävling.




Idag har jag och Nova, Cassu och Pippi ridlektion med Jessica Aminoff. Cassus första lektion med Pippi! Pippi är ju en gammal hopphäst som tävlat upp till 160cm i tiderna och hon blir väldigt glad över att få hoppa nu på gamla dagar :) så skall bli roligt att se! Fast vi bara skall hoppa lite jomppa hinder så kommer hon säkert tända till ordentligt! :) Om jag kan så skall jag tjuv fota lite :)




Jag tränade Pampas på förvänd galopp idag,->
 rakorna är inga problem men när hörnet kommer imot så tycker han det är tungt, "fel" galopp och endå gå böjd innåt med huvudet. Mycket att hålla reda på!








Lite spänd när hörnet kommer emot. Men efter några gånger genom hörnen så går det lätt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar