Sidor

fredag 21 februari 2014

souvenirer från Kenya

Det fanns inte mycket att handla i Kenya, men deras talang för hant värk är otroligt!
Dom lagar allt mellan himmel och gjord av trä, och för hand då!! Deras möbler var to die for men kunde ju inte släpa sånt med i planet så det fick bli lite mindre saker. Åt Monica köpte jag ljus stakor som var smyckade och formade av mörkt trä. Åt oss själva köpte jag den här skylten som fick plats i köket på väggen. Hakuna matata som betyder inga bekymmer! Varje gång jag ser på den skall jag tänka på att vi har det bra :)

det är snett fotat...inte snett upphängt :)


Så blev det 2 st elefant huvuden som får fungera hand duks hållare i wc.n. åxå handgjorda av deras speciella trä slag! Å betorna är gjorda av kamel skelett.




Ni har väl märkt att jag lagat en Loppis sida här på bloggen? dit kommer jag lägga upp alla saker som jag har i stallet efter hand som jag får dom fotade. Så titta in där alltid nu och då, man vet aldrig vad man hittar i mina gömmor. Å även saker av andra här i stallet som har saker att sälja kommer upp där.

Å till sist skall jag visa er hur kläderna jag köpte igår och förvandlade dom till  ridkläder ser ut. Red med jeansen redan igår kväll och dom skavade inget, mycket lyckat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar