Sidor

söndag 23 februari 2014

lörd kväll i stallet

Eftersom det kom ishockey igår kväll och jag inte ville se på det så gick jag ut till stallet istället. Jag har mått lite dåligt från och till p.g.a dom nya malaria tabletterna så valde att stanna hemma denna Lörd kväll, även fast det skulle ha funnits program. Så kväll stallet blev lite senare än vanligt. Monica kom för att rida Ellu så passa på att ta ut Pippi på en tur samtidigt. 4.de hästen jag red igår. Å nu idag känner jag det i kroppen. Men Pippi var väldigt trevlig att rida, för flera år sedan red jag ju henne nästan dagligen och efter 10 min på ryggen så kände vi båda igen varandra! Hon är ganska lik Nova att rida faktist. Har inte tänkt på det innan. Pippi är ju en gammal GP hoppare. Hon har tävlat 160 banor och hon går svåra dressyr klasser. Det är roligt att rida henne ibland när hon kan så mycket, galopp ombyte i varje steg är hur lätt som helst fast man inte ridit hästen på ett år! :)
Jag red inte länge, ca en halv timme bara då hon inte är riden så mycket på sistone. Men hon var jätte glad även om hon drog lite mot Ellus håll hela tiden. Pippi är en jätte osäker häst. Hon är väldigt beroende av andra hästar, men med en säker ryttare går hon bra!



Nu väntar jag att Maria skall dyka upp och så skall jag börja med att rida Lalle, på eftermiddagen kommer Linda hit och hjälper mig rida, vi skall hoppa Pampas och Nova lite :)!!

Gör ett inlägg om det senare idag och hoppas jag har lite bilder att bjuda på då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar