Sidor

onsdag 19 februari 2014

pryl nummer 1

i lådan fanns bland annat det här.->

Är jätte nöjd med dom här täckena.
jag fick för mig att jag vill att alla mina hästar har samma innetäcken, så nu har alla pojkarna såna här. Lalle får på sitt sen först när han är klippt. Åt Elli och Stella tog jag inte eftersom dom inte kommer gå med inne täcken på länge ännu!
Skulle såklart villa att alla har samma ute täcken åxå men kan ju inte köpa allt på en gång. Får sakta byta ut täckena efterhand dom behöver förnyas. Men skall sträva till att köpa bra täcken och lika dana. Skall rensa lite bland täckena mina och sälja bort såna jag inte använder!


Novas hals är nu klippt och han ser ut som en häst igen. Nova är även mera sig själv nu tycker jag. I terrängen idag var han frammåt frammåt, drog och släng travade. Å han var sååå glad!! Precis som hingst Nova. Han var inte alls osäker och han sket inget! Kanske han haft nån sort övergångsperiord från hingst till valack och därför haft lite humör rubbningar? vem vet får se åt vilket håll det fortsätter.

Om två veckor skall jag igen på Sannas kurs med Nova så nu skall vi träna upp kondisen tillbaka! Monica har nog ridit honom lite grann medan jag var på semester men nog har han tappat lite, mest ser man på det att han är väldigt tjock igen :) och mycket ivrig!!

Tack vare det här härliga vinter vädret kan jag släpa ut hindrena och göra bom övningar och hoppa något lågt. Hur ofta kan man göra det i Februari?? UTE??



Pampas var alldeles härlig att rida i dag. Vi var på plan och förrådet var inte det minsta farlit! Han bara dansade fram och ville jobba och vara mig till lags! Mera så Pampas! Han skall åxå små hoppas här någon dag. Imorgon blir det dock inte, jag kommer vara i systers butiken hela dagen så det hinner bli skymt medan jag rider. Hon har förresten rea på alla Cheap Monday kläder just nu! och så har hon fått in nya kläder för herrar! Ni kan kolla in det här

4 kommentarer:

  1. Sen när du hinner rensa igenom dina täcken så OM du råkar hitta ett fleece täcke och/eller ett tunt regntäcke storlek 135cm så sku ja möjligtvis vara intresserad! :) Å er resa verka vara jätte spännande! kanske man själv borde fundera på att lämna dehä lande för en stund, sku ju int skada att slippa utomlands 1 gång i livet =D //I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror inte jag har något fleece, använder knappt såna täcken.bara som ridtäcken. men skall kolla. regntäckena mina har alla hals utom dom tunnaste sommar täckena. vill du ha med el utan hals.? Jag måst kolla vad jag har men tror det är mest inne täcken som jag har för mycket av.
      jag rekommenderar att lämna finland och norden och besök andra länder. man lär sig mycket om värden och förstår att uppskatta bättre det land vi bor i!

      Radera
    2. ok kiva :) allt annat går förutom tjocka/varmare täcken eller fleece tyg i regntäcke för då döör han ;) nu måst man börja spara då så att man kan ta lite längre bort semester i någo skede! :) //I.S

      Radera
  2. Vitst de där täckena ser super ut. Ser ut att sitta just perfekt. Ska ta och beställa åt Jojo likadant.
    /Maria L-A

    SvaraRadera